КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Шипинецький ліцей Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області
Головна > Публічна Інформація > Річний Звіт > Річний звіт про діяльність Шипинецького ліцею у 2023/2024 навчальному році
Публічна Інформація / Річний Звіт

Річний звіт про діяльність Шипинецького ліцею у 2023/2024 навчальному році

30-01-2025, 14:21

 Річний звіт

про діяльність Шипинецького ліцею

у 2023/2024 навчальному році

 

Основна діяльність закладу освіти  спрямована на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад» власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Педагогічним колективом Шипинецького ліцею забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

З 01.01.2024 року набрав чинності Статут закладу освіти у новій редакції. Шипинецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіцманської міської ради перейменовано на Шипинецький ліцей Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області (підстава – рішення ХХХІІ (позачергової) сесії Кіцманської міської ради VІІІ скликання від 07.12.2023 року № 371/12 «Про перейменування Шипинецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіцманської міської ради»).

Робота Шипинецького ліцею у 2023/2024 навчальному році була спрямована на виконання Стратегії розвитку закладу, Освітніх програм та річного плану роботи закладу на 2023/2024 навчальний рік.

У минулому навчальному році у закладі функціонувало 12 класів: 1-4 класи – 4; 5-9 класи – 6; 10-11 класи – 2.

На початок навчального року у Шипинецькому ЗЗСО І- ІІІ ступенів налічувалося 229 учнів, з них:

-  1-4  класи    - 92  учні;

-  5-9 класи    -  113 учнів;

-  10-11 класи – 24 учні.

З них: 2 учнів - інклюзивне навчання,  22 - екстернатна форма навчання, 3 учнів  - (сімейна (домашня)) форма здобуття освіти,  2 учнів – педагогічний патронаж.

Середня наповнюваність класів складала 19,08.

На кінець 2023/2024 н.р. у ліцеї  навчається 227 учнів, з них: 3 учнів -інклюзивне навчання,  28 учнів – екстернатна форма, 3 учнів  - (сімейна (домашня)) форма здобуття освіти,  2 учнів – педагогічний патронаж.

У 2023/2024 навчальному році створено 3 інклюзивні класи, в яких навчаються учні особливими освітніми потребами.

Відповідно  до   постанови   Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах». На підставі заяви батьків учнів,  висновку про  психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини 3 учнів навчаються  на інклюзивній формі навчання: 1 клас – Ілюк Роман, 3 клас – Вачаєв Ренат, 11 клас – Гаврилюк Василь; на підставі заяви батьків учнів,  витягу з протоколу засідання психолого-медико-педагогічної консультації – для 2 учнів організовано педагогічний патронаж: 9-Б клас – Демедюк Вадим, 10 клас – Адамюк Вікторія.

Заклад здійснював профільну підготовку старшокласників (10-11 класи) за універсальним профілем. Учні 6 - 9 класів поглиблено вивчають українську мову.

Кадрова політика будується з урахуванням професійних вимог до вчителя, що обумовлюється інтенсивністю оновлення, модернізацією всіх компонентів освітнього процесу на всіх ступенях системи освіти і набуває значної актуальності у зв’язку з переходом закладів освіти до нового змісту, структури та терміну навчання. На кінець 2023/2024 н.р.  у закладі налічується 27 педагогічних працівників.

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. На початку навчального року видано  накази по закладу  від 11.09.2023  №163 «Про  створення атестаційної комісії у 2023/2024 навчальному році»,  від 23.10.2023 №188 «Про атестацію вчителів у 2023/2024 навчальному році та затвердження графіка атестації». Відповідно до перспективного плану атестації підлягало 7 педагогічних працівників.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників є обов’язковим етапом, педагоги підвищують кваліфікацію там, де вважають за потрібне,  з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів.

Впродовж року вчителі, які атестувалися, проводили  відкриті уроки, готували  презентації з досвіду роботи, виступали  з доповідями на засіданнях ШМО та педагогічній раді.

У 2023/2024 н. р. проведено 4 засідання  атестаційної комісії І рівня (04.10.2023, 15.12.2023, 15.02.2024, 21.03.2024). На першому засіданні розглянуто графік роботи атестаційної комісії, затверджено графік проведення засідань атестаційної комісії на 2023/2024 н. р., на другому засіданні затверджено  списки педагогічних працівників, які підлягають позачерговій атестації та строків проведення їх атестації. На третьому засіданні  обговорено хід атестації педагогічних працівників та виконання плану заходів із проведення атестації у поточному навчальному році. Підсумки атестації підведено на засіданні атестаційної комісії 21 березня 2024 року.

Атестаційною комісією І рівня було присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої  категорії» та підтверджено педагогічне  звання «старший вчитель» вчителю початкових класів Григоряк Н.В., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» педагогу-організатору Дячук Н.І., підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої  категорії» вчителю Захарчук М.І., підтверджено   кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії» та підтверджено педагогічне  звання «старший вчитель» вчителю початкових класів Лакусті Н.А., підтверджено   кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії» та підтверджено педагогічне  звання «старший вчитель» вчителю початкових класів Лакусті С.Б., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» вчителю англійської мови Мельник С.В., підтверджено   кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії» та підтверджено педагогічне  звання «старший вчитель» вчителю зарубіжної літератури Пілат Н.М.

Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Відповідно до Постанови № 800 від 21 серпня 2019 р. «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» забезпечено щорічне проходження  курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників як при ЧОІППО, так і на різних освітянських платформах.  Зростанню рівня педагогічної майстерності освітян сприяють курси підвищення кваліфікації, для проходження яких створені відповідні умови. Цю роботу сплановано на календарний рік. Вчителі мають змогу обирати формат проходження курсів (онлайн чи офлайн), установу, яка надає відповідні послуги, тематику. При складанні плану враховано всі побажання педагогів. В 2023 році педагоги ліцею підвищили свою кваліфікацію, пройшовши курси підвищення кваліфікації при ЧОІППО та на платформах інших установ. Найбільшою популярністю користуються EdEra – студія онлайн-освіти, освітній портал «Всеосвіта», «Промететеус»,  ТОВ «На Урок».  Крім предметних курсів, більшість пройшли онлайн-курси «Школа стійкості» й здобули знання та навички з психосоціальної підтримки педагогів та дітей; «Школа для всіх» й підвищили рівень загальних та фахових компетентностей щодо організації інклюзивного освітнього середовища; «Подумай двічі!» з медіаграмотності й критичного мислення. Також проходили онлайн-курси «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами», «Цифровий учитель», освітній серіал «Безбар’єрна грамотність», курс з інфомедійної грамотності Very Verified. Таким чином, підвищення кваліфікації є різноплановим: предметні курси, управлінська діяльність (адміністрація), навчання в НУШ, психосоціальна допомога, робота з дітьми з особливими освітніми потребами, з медіаграмотності та критичного мислення, з інфомедійної грамотності, вільного володіння українською мовою як ключовою компетентністю сучасного вчителя, використання можливостей штучного інтелекту, цифрова грамотність.

До кінця 2024 року всі педагоги, які зареєстровані для проходження курсів і модулів підвищення кваліфікації на платформі ЧОІППО, матимуть змогу їх пройти.

Дієвий орган у структурі методичної роботи - засідання педагогічних рад, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Підготовчий етап триває достатній час, протягом якого кожний вчитель має змогу переглянути методичну літературу, систематизувати свої надбання, підготуватися до звіту тощо. З вчителями 5 класу проводилися міні-наради з питань оцінювання п’ятикласників, опрацювання критеріїв оцінювання кожної із галузей та груп загальних результатів, ведення записів у електронному журналі. 

У 2023/2024 н. р. проведено 11 засідань педагогічної ради, із них 4 основних, на яких розглянуто такі питання:

-  Аналіз роботи закладу освіти. Схвалення освітньої програми. Оцінювання результатів навчання учнів 3-4, 5 класів. Навчання учнів на індивідуальній формі навчання. Затвердження навчальних програм на основі модельних (серпень, 2023рік);

-  Стан викладання та рівень знань учнів початкових класів з предметів естетичного циклу (жовтень, 2023 рік);

-  Національно-патріотичне виховання як важлива складова формування та розвитку громадянських цінностей особистості (Січень, 2024 рік);

-  Стан викладання та рівень знань учнів 7-11 з хімії естетичного циклу (березень, 2024 рік).

На кожному засіданні педради висвітлювалися  питання щодо виконання рішень попередніх педрад, про визнання результатів підвищення кваліфікації та документів про проходження підвищення кваліфікації. 

Згідно річного плану роботи ліцею було вивчено і узагальнено наказами по ліцею викладання англійської мови   у 5-11 класах, історії України у 5-11 класах, всесвітньої історії у 7-11 класах,  основ правознавства у 9 класі, громадянської освіти у 10 класі. На постійному контролі було питання індивідуального (педагогічний патронаж і екстернат) та інклюзивного навчання, підготовка  випускників до складання НМТ, проведення консультацій та підсумкового річного оцінювання здобувачів освіти на екстернат ній та сімейній  формі навчання, своєчасність і якість роботи вчителів із електронним журналом, стан виконання навчальних програм.

Проведена робота щодо замовлення навчальних підручників для учнів 7 і 11 класів,  посібників і підручників для 1 і 2  класу. Замовлено документи про  базову освіту учням 9-х класів і про повну освіту учням 11 класу. Постійно проводилася робота щодо ознайомлення випускників 11 класу з особливостями  реєстрації для участі у НМТ, залучення до вебінарів, які проводилися Івано-Франківським РЦОЯО.

Вчителі беруть участь у інтерактивних методичних заходах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів, а саме: платформа «Prometheus», вебінари видавництва «Ранок», конкурси від освітнього проєкту «На Урок», міжнародна гра з української мови «Соняшник-учитель», активна пізнавальна діяльність на платформі «Всеосвіта», де черпають знання та діляться своїми.  Також педагоги ліцею відвідують методичні заходи, що проводяться в онлайн-режимі (у зв’язку з воєнним станом  в Україні). Завжди знаходять цікаві методи та форми навчання, що активізовують учнів.   

Ведеться робота закладу з постійним вдосконаленням  Нової української школи. Педагоги 1-4 класів (Винничук Г.І., Григоряк Н.В., Лакуста Н.А., Тащук О.Б.), завжди підвищують свою інформаційну обізнаність щодо нововведень та слідкують за правильністю виконання своєї роботи, заздалегідь готуються до тижнів, постійно оновлюють напрацьовані методи та намагаються якнайбільше зацікавити здобувачів освіти.

Відповідно до річного плану роботи ліцею  у 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив працював  над методичною проблемою «Самоосвіта та творча активність вчителів та учнів як засіб удосконалення освітнього процесу в контексті положення Нової української школи».

З метою її реалізації вирішувалися такі завдання:

-  створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти й кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

-  сприяння розвитку навичок самостійної роботи вчителя з метою безперервного підвищення кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;

-  аналіз впровадження в освітній процес здоров’язбережувальних технологій;

-  методичний, дидактичний та психологічний супровід впровадження нового Державного стандарту загальної початкової освіти, а також нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти;

-  удосконалення сучасного уроку шляхом упровадження в навчальний процес інноваційних технологій, досягнень передового педагогічного досвіду та психолого-педагогічної науки з метою покращення якості освітніх послуг та підвищення рівня навчальних досягнень учнів;

-  підвищення результативності участі учнів ліцею  в предметних олімпіадах;

-  індивідуальна робота з педагогами школи щодо участі у фахових конкурсах;

-  активізація пропаганди педагогічного досвіду у фахових виданнях;

-  сприяння підвищенню комп’ютерної грамотності педагогів;

-  оновлення і змістове наповнення роботи шкільного сайту.

Робота над загальношкільною методичною проблемою стала поштовхом для пошуку форм і функціональних структур із підготовки вчителя в загально-методичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах. Однією з пріоритетних була проблема підвищення професійного рівня вчителя через його самоосвіту.

Методична рада школи впродовж 2023/2024  координувала діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів діагностики та визначеного нею різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою у школі. Психологічний супровід  здійснювався практичним психологом Михайлик Л.В. у формі тренінгів, опитувань, анкет, повчальних настанов.

Впродовж 2023/2024 н.р.  семестру на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

-  про ефективність організації освітнього  процесу та формування компетентностей в учнів відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

-  про результати діяльності вчителів за індивідуальними програмами роботи із здібними та обдарованими учнями;

-  компетентнісний розвиток учнів 5 класу;

-  про діяльність членів методичних об’єднань щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

-  про динаміку зростання чи спаду успішності учнів за І семестр;

-  про забезпечення належної підготовки учнів 11 класу до НМТ 2024;

-  про підсумки участі учнів закладу в територіальних та обласних олімпіадах, конкурсах;

-  про підсумки вивчення стану організації роботи з ціннісного ставлення до праці та професійної орієнтації;

-  про стан реалізації науково-методичної теми закладу тощо

Впродовж 2023/2024  року всіма шкільними методичними об’єднаннями було проведено предметні тижні, матеріали яких оформлено  у наказі по ліцею  Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації. Необхідно відзначити, що всі колективні форми методичної роботи у закладі  використовувалися з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації освітнього  процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивченню і поширенню передового педагогічного досвіду. У роботі застосовувались такі інтерактивні форми діяльності як круглі столи, тренінги, здійснювалась дієва допомога вчителям у реалізації завдань, що стоять перед педагогом.

Впродовж 2023/2024 року проводилася робота щодо професійної адаптації молодих  педагогів: Івасюка С.Г., Мельник С.В., Рудейчук Д.М.  Головним завданням «Школи молодого вчителя» було надання методичної допомоги вчителям-початківцям у розв’язанні першочергових проблем. Зміст роботи полягав у спільних із заступником директора з НВР (Пілат Н.М.) та індивідуальних консультаціях із вчителями-наставниками (Абрамовичем В.О., Грудеєм А.М., Суляк Н.Я), щодо складання календарного планування, конструювання уроків, ведення шкільної документації, взаємовідвідування уроків тощо.

З метою створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального і творчого потенціалу талановитих дітей та підлітків, стимулювання творчого самовдосконалення учнів, залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, піднесення статусу обдарованих дітей та їх наставників, упродовж  2023/2024 н.р. в навчальному закладі велась  робота з цього напрямку. Виховна  робота  в  школі  здійснювалася  відповідно  рекомендацій  МОН  України  щодо  організації  виховної  роботи,  Основних  орієнтирів  виховання  учнів  1-11  класів  загальноосвітніх  закладів  України,  Концепції  національно-патріотичного  виховання  дітей  та  молоді,  плану  виховної  роботи  школи  на  2023/2024 н.р.

Протягом   2023/2024 навчального року у закладі працювали методичні об’єднання вчителів:

-  початкових класів «Барвінок» (голова Винничук Г.І.);

-  природничо-математичного циклу «Еврика» (голова Грекул І.І.);

-  суспільно-гуманітарного «Творчий простір» (голова  Пройдакова Ж.Т.);

-  класних керівників «Сузір’я надії» (голова Цікал М.Д.).

Організація методичної роботи з педагогічними працівниками, здійснювалася відповідно до Рекомендацій МОН України щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти. Для належного функціонування цих методичних об’єднань є всі необхідні документи (аналіз роботи, план роботи, протоколи засідань, списки, їхні проблемні теми). Керівники методичних об’єднань  збирають всі потрібні матеріали, організовують засідання, планують роботу всіх учасників МО.

Інформація про якість та успішність знань, середній бал наведена в таблицях.

Моніторинг Шипинецького ліцею у 2023/2024 н.р.

 

Клас

Високий

рівень

Достатній рівень

Середній

рівень

Початковий рівень

Якість знань

Середній бал

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

5

3

15,8

4

21,1

11

57,9

1

5,3

36,8

8,6

6

2

8,7

8

34,8

9

39,1

4

17,4

43,5

8,5

7

-

-

1

6,3

4

25,0

7

43,7

6,3

6,9

8

-

-

2

18,2

4

36,4

5

45,4

18,2

7,9

9-А

-

-

2

16,7

8

66,7

2

16,7

16,7

7,6

9-Б

1

6,7

1

6,7

4

26,7

9

60,0

13,6

6,8

10

-

-

1

10,0

6

60,0

3

30,0

10,0

6,3

11

1

10,0

3

30,0

4

40,0

2

20,0

40,0

8,2

Всього

7

10,3

22

18,0

50

44,0

33

29,8

23,1

7,6

 

 

Моніторинг Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів (за предметами) у 2023/2024 н.р

 

Предмет/Клас

5

6

7

8

9-А

9-б

10

11

Середній

бал

Українська мова

7,7

6,3

7,9

6.1

5,8

5,6

5,5

6,5

6,3

Українська література

8,0

7,9

8,7

7,2

6,2

5,8

6,2

7,1

7,1

Зарубіжна література

8,9

7,1

8,9

7,8

6.0

6,7

7,6

7,7

7,7

Іноземна мова (англ.)

8,0

6,7

7,9

7,4

5,8

6,0

6,8

8,5

7,2

Історія України

8,7

7,0

7,9

7,2

5,9

6,0

6,8

7,1

7,2

Всесвітня історія

-

-

8,2

7,7

6,2

6,1

6,8

7,3

7,2

Основи правознавства

-

-

-

-

7,0

7,0

-

-

7,0

Громадянська освіта

-

-

-

-

-

-

7,6

-

7,6

Математика

7,0

4,8

-

-

-

-

4,8

6,2

5,6

Алгебра

-

-

6,1

5,2

5,0

4,0

-

-

5,3

Геометрія

-

-

5.7

5,3

5,1

4,0

-

-

5,2

Фізика

-

-

7,2

6,3

5.1

4,5

5,5

7,3

6,3

Астрономія

-

-

-

-

-

-

-

7,9

7,9

Біологія

-

6,8

8,8

7,4

6,3

7,0

7,7

8,7

7,5

Географія

-

6,8

8,1

7,9

6,2

7,1

8,0

8,7

7,7

Хімія

-

-

7,2

6,6

5,5

5,0

5,6

7,4

6,3

Мистецтво

-

-

-

10,0

8,1

9,5

-

-

9,3

Музичне мистецтво

10,3

10,0

10,8

-

-

-

-

-

10,4

Образотворче мист.

11.0

9,0

10,8

-

-

-

-

-

10,3

Інформатика

8,9

7,3

8,3

7,6

5,5

6,8

7,3

8,6

7,5

Трудове навчання

10,8

9,6

10,8

9,7

9.1

9,9

9,8

10,7

10,0

Основи здоров’я

-

8,8

9,7

8,7

8,3

7,8

-

-

9,1

Здоровя, добробут, безпека

10,1

10,0

-

-

-

-

-

-

10,1

Фізична культура

10,5

9,9

10,0

10,1

9,3

8,0

9,6

10,0

9,7

Захист України

-

-

-

-

-

-

9,3

9,9

9,6

 

Отже, найкращі показники (якість знань) по ліцею мають учні 11 класу (класний керівник Пройдакова Ж.Т.), якість знань  учнів 11 класу становить 40,0%: високий рівень - 1 учень (10,0%), 3 учні (30,0%) мають  достатній рівень, 4 учні (40,0%) мають  середній рівень, початковий рівень 2  учнів (20,0%).   В учнів 6 класу (класний  керівник Дячук Н.І. ),  якісний показник рівня знань становить 43,5%: 2 учні (8,7%) – високий рівень, 8 учнів (34,8%) – достатній рівень,  9 учнів (39,1%) -  середній рівень, початковий рівень 4 учні (17,4%).   Якісний показник в учнів 5 класу(класний  керівник Грекул І.І.), 36,8 %: 3 учнів  - високий рівень (15,8%), 4 учні  – достатній рівень (21,1%), 11 учнів – середній рівень (57,9%), 1 учень – початковий  рівень (5,3%). Якісний показник в учнів 8 класу (класний керівник Березка Л.В.) становить 18,2%: високого  рівня – немає, 2 учнів (18,2%) – достатній рівень, 4 учні (36,4%) – середній рівень, початковий рівень 5 учнів (45,4%). В учнів 9-А класу (класний  керівник Суляк Н.Я.),  якісний показник рівня знань становить 16,7%: високого  рівня немає, 2 учнів (16,7%) – достатній рівень,  8 учнів (66,7%)  - середній рівень, початковий рівень 2 учні (16,7%).   В учнів 9-Б класу (класний  керівник Цікал М.Д.)  якісний показник рівня знань становить 13,3%: 1 учень (6,7%) – високий рівень, 1 учениця  (6,7%) – достатній рівень,  4 учні (26,7%) -  середній рівень, початковий рівень -  9 учнів (60,0%). Якісний показник рівня знань  в учнів 10 класу (класний керівник Грудей А.М.), становить 10%: високого рівня – немає,  1 учень  (10,0 %) – достатній рівень, 6  учнів (60,0%) – середній рівень, початковий рівень - 3 учні (30%). Найнижчий показник якості знань в учнів 7 класу (класний керівник Рудейчук Д.М.),  якісний показник рівня знань становить 6,3% : високого  рівня – немає, 1 учень (6,3%) – достатній рівень, 4 учні (25,0%) – середній рівень, початковий рівень 7 учнів (43,7%).   

Рейтинги класів та закладу, діаграми та рейтинги успішності наведено у прикріплених файлах.

Якісний показник рівня знань серед учнів 5-11 класів становить 25% (26 учнів), що на 3% менше, ніж у 2022/2023 н.р. Для кращого розуміння ситуації слід розглянути навчальні досягнення учнів в розрізі окремих предметів.

Отже, найкращі результати з української мови продемонстрували учні 5 класу  (вчитель  Пройдакова Ж.Т.).

З української літератури найкращі результати продемонстрували учні 8 класу (вчитель Пілат Н.М.).

Найвищий результати з математики продемонстрували учні 6 класу (вчитель Грекул І.І.).

Найкращі результати з англійської мови показали  учні 5 та 9 класів (вчителі Мельник С.В., Лакуста С.Б.).

Найкращі результати із зарубіжної літератури   показали учні 8 та 11 класів (вчителі Клепач Л.Х., Пілат Н.М.).

З географії найвищий показник якості знань в учнів  8 класу  (вчитель Абрамович В.О.).

З біології  (вчитель Березка Л.В.) найкращі результати в учнів 6 класу.

З історії України найкращі результати мають учні 5 класу (вчитель Рудейчук Д.М.).

З всесвітньої історії найкращі результати продемонстрували учні 6 класу  ( вчитель Рудейчук Д.М.). Найнижчий якісний показник в учнів 10 класу.

Найкращі показники якості знань з фізики (вчитель Рощук І.М.) в учнів 9-А  класу.

Найкращі показники якості знань з хімії  (вчитель Кирилюк О.І.) в учнів 9-А  класу.

Таким чином, результати засвідчили, що слід особливу увагу приділити учням, які мають по одному чи два бали достатнього або середнього рівня та спланувати корекційну роботу для покращення їх навчальних результатів.

Впродовж 2023/2024 н.р.  безпечне проведення освітнього процесу здійснювалось згідно положення про організацію роботи з охорони праці. Учні та вчителі дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів та інструкцій з охорони праці для вчителів.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього  процесу визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із головних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання  закладів освіти та організацій освітнього процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу ліцею з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу освіти.  Наказом по ліцею  призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, сплановані заходи. Наприкінці навчального року  результати перевірок оформлюються у вигляді звітів та видаються накази по ліцею.

У закладі освіти розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Щороку проводиться тренування евакуації під час проведення Дня цивільного захисту. Кожний класний керівник контролює  своїх учнів.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також,  у приміщенні ліцею розміщено стенди з безпечної поведінки та куточки цивільного захисту, діє кабінет безпеки.

Перед початком навчального року в кабінетах підвищеної небезпеки комісією поновлюються акти-дозволи на проведення навчальних занять та акти на спортивні споруди. Систематично поновлюються дезінфікуючі та миючі засоби.

За навчальний рік під час освітнього процесу не зафіксовано фактів порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. 

Учасниками освітнього процесу є учні, їх батьки та вчителі. Досить важливим є налагодження між ними щоденної та нерозривної співпраці. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником закладу освіти, а тому беруть активну участь в освітньому  процесі, є безпосередніми учасниками навчання та виховання підростаючого покоління.

Класні керівники співпрацюють із сім'ями своїх учнів: спілкуються з родинами; тримають зв'язок через щоденники, мобільний телефон; проводять батьківські лекторії, батьківські збори, анкетування. Традиційними  формами роботи з батьками  є  індивідуальні бесіди, засідання батьківських комітетів, батьківські збори.

З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереженню здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань у школі організовано гаряче  харчування учнів 1-11 класів. Працівники  їдальні намагаються створити домашню затишну атмосферу під час смачних обідів.

Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів,  дотримується питний режим. Випадків порушення термінів реалізації продуктів не виявлено. Столи накривають за графіком. Учні перебувають у їдальні в супроводі вчителів.

Відповідальні за харчування ретельно слідкують за санітарним станом приміщення їдальні, дотриманням меню. Санітарний режим на харчоблоці не порушується.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт, де працює медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обстеження учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань.

У навчальному закладі медична сестра систематично проводить заходи щодо здорового способу життя: шкідливості куріння, алкоголю, наркотиків.

Діяльність закладу в напрямку виховної роботи у 2023/2024 навчальному році здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Указів Президента України від 18.05.2019 №286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», від 16.03.2022 №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України», постанов Верховної Ради України від 17.12.2021 № 1982-ХІ «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2022-2023 роках», Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 689 «Питання проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №988-р, розпоряджень Кабінету Міністрів України від 20.02.2020 №117-р «Про затвердження Національного плану управління відходами до 2030 року», від 30.03.2023 № 269-р «Про затвердження плану заходів з відзначення подвигів ветеранів війни, проявлених під час захисту суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності України, на період 2023-2026 років», від 07.05.2023 №301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти», наказів Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 №439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», від 31.10.2011 №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 02.10.2018 № 1047 «Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», листів Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству», від 29.01.2019 № 1/19-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.», рішень Чернівецької обласної ради VII скликання від 06.08.2020 «Про започаткування обов’язкового виконання учнями, вихованцями, педагогічними працівниками у закладах загальної середньої освіти Державного Гімну України», VIII скликання від 30.06.2021 № 150-3/21 «Про встановлення в Чернівецькій області Дня пам’яті загиблих буковинців під час проведення операції об’єднаних сил на території Донецької та Луганської областей», розпорядження Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) від 24.08.2023 № 789-р «Про затвердження плану дій з реалізації заходів протидії торгівлі людьми у Чернівецькій області на 2024-2025 роки», «Стратегії виховання особистості в системі освіти Чернівецької області на 2016-2025 роки», затвердженої рішенням колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 15.04.2016 №1/2, наказом Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації від 30.08.2023 «Про організацію виховної роботи в закладах освіти Чернівецької області в 2023/2024 навчальному році.

Виховна робота здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

-         військово-патріотичне виховання;

-         громадсько-правове виховання;

-         художньо-естетичне виховання;

-         екологічне виховання;

-         моральне виховання;

-         родинно-сімейне виховання;

-         розвиток творчих здібностей;

-         профорієнтаційне виховання;

-         превентивне виховання;

-         формування здорового способу життя;

Зміст виховної діяльності будується у відповідності до визначених  ключових ліній:

-         ціннісне ставлення до себе;

-         ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

-         ціннісне ставлення до природи;

-         ціннісне ставлення до праці;

-         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

-         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів         і була спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави. Навчально-виховний процес організовано відповідно до навчального плану та плану роботи ліцею. Робота  закладу здійснювалася згідно з чинним законодавством і спрямовувалася на виконання основних завдань і положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту». «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування». Педагогічний      колектив         в           своїй        діяльності керувався Основними орієнтирами виховання учнів в ліцеї, які включають залучення школярів до різних форм творчої та суспільно корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, екологічної, що організовуються у позакласний час.

Основною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023/2024 навчальному році було продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ. Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.

Виховна робота в 2023/2024 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями. Серед головних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей. На позакласних заходах класні керівники виховували національну самосвідомість, патріотизм, формували фізичну та  екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створювали умови для розвитку творчої особистості.

З метою поширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та превентивної роботи , а також забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості у 2023/2024 навчальному році було проведено такі заходи:

-         єдиний перший урок  «Всеукраїнський урок з ментального здоров'я «Ти як? Повертаємось до школи!»; практичним психологом були проведені заняття «Ментальне здоров'я: як подбати про себе?» (4 клас), «Ментальне здоров'я. Прийоми самодопомоги, які поліпшують психоемоційний стан людини», «Користь твоєму ментальному здоров’ю: вправа «Щоденник подяки», «Укріплення свого ментального здоров'я: вправа «Коло контролю» (5,6 класи); вправи на розслаблення «Квітка та свічка», на зняття м'язової напруги: «Лимони», «Лінивий кіт»; години психолога «Дбаємо про психічне здоров'я: кілька порад, як його підтримати», «Ревізія знань щодо свого ментального здоров’я: «Які я знаю вправи для стабілізації мого стану?» (7 клас), «Ментальне здоров'я: шляхи поліпшення власного здоров'я», «Саморегуляція емоційного стану» (8 клас),  «Ментальне здоров'я - це важливо» (3 клас), «Збереження ментального здоров’я- мій шлях до  успіху» (9-А, 9-Б класи), «Ментальне здоров’я: вчимося піклуватися про себе» (10 клас), «Здоров'я-цінна  коштовність» (2 клас), «Підтримувати своє ментальне здоров’я можна самостійно» (1 клас); арт-терапевтична вправа «Портал щасливого майбутнього» (11 клас);

-         тематична шкільна лінійка до Дня Миру (9-Б клас, Цікал М.Д.);

-         тематична шкільна лінійка до Всеукраїнського дня бібліотек (Давиденко К.В.);

-         інформаційна хвилинка до 80-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників;

-         тематична шкільна лінійка до Дня усмішки (6 клас, Дячук Н.І.);

-         тематична шкільна лінійка до Європейського дня проти торгівлі людьми (10 клас, Михайлик Л.В.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня української писемності і мови, 27 жовтня (11 клас, Пройдакова Ж.Т.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня доброти (9-А клас, Суляк Н.Я.);

-         виховні години в рамках відзначення Дня партизанської слави «Пам’ять навіки в наших серцях», «Немеркнуче світло великого подвигу», «Партизанський фронт», відеоекскурсія національним військово-історичним музеєм України в Києві https://www.youtube.com/watch?v=rg3CzB8A-qo; (9-А клас, Суляк Н.Я.),

-         урок звитяги «Партизанська слава» (11 клас, Пройдакова Ж.Т.);

-         - участь у патріотичних благодійних акціях «Наближаємо перемогу разом», «Подарунок військовому ЗСУ», «Ярмарка солодощів», «Подаруй дитині життя»;

-         зустріч з волонтерами та ветеранами війни, круглий стіл «Волонтери – люди доброї волі» (7 клас, Рудейчук Д.М.);

-         виховні години до Дня Захисників та Захисниць України «Вічна слава Героям України!», «В єдності наша сила!», «Ми – нащадки козаків», «Присягу двічі не дають!», «Україна понад усе!», тематична шкільна лінійка «Слава незламним захисникам» (Рудейчук Д.М., 7 клас);

-         участь в акції «Вдячність воїну»;

-         інформаційна хвилинка та перегляд відеоролика до Дня 2-ї річниці повномасштабного вторгнення росії;

-         участь у ХХІV Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика;

-         вікторина до Дня української писемності та мови «Мова калинова»;

-         інформаційна хвилинка «День Гідності та Свободи», виставка публікацій у шкільній бібліотеці «Революція Гідності. Герої не вмирають!» (Давиденко К.В.), години спілкування, бесіди «Революція Гідності. Герої, які змінили хід історії України» (5-11 класи, класні керівники), виставка дитячих малюнків «Я славлю свою рідну Україну», тематична шкільна лінійка «Будь вартим своєї країни» (Березка Л.В., 8 клас);

-         тематична шкільна лінійка до 160-річчя із дня народження Ольги Кобилянської (1863–1942) – української письменниці, громадської діячки (Цікал М.Д., Пройдакова Ж.Т.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня святого Миколая (5 клас, Грекул І.І.);

-         тематична шкільна лінійка до всесвітнього Дня прав людини (Рудейчук Д.М.);

-         година спілкування «Видатні постаті України»;

-         урок-реквієм до Дня жертв Голодомору;

-         участь в акції «Запали свічку пам’яті»;

-         участь в акції «Новорічний подарунок для героїв»;

-         інформаційна хвилинка «Одна єдина Соборна Україна. День Соборності», тематична шкільна лінійка до 105 річниці  Дня Соборності України (6 клас, Дячук Н.І.);

-         година спілкування «Бій під Крутами», тематична шкільна лінійка до Дня пам’яті Героїв Крут (7 клас, Рудейчук Д.М.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня безпечного Інтернету (9-А клас, Суляк Н.Я.);

-         загальношкільний флешмоб до Дня Єднання;

-         лінійка-реквієм та доповнення Алеї Слави до Дня пам'яті та примирення;

-         тематична шкільна лінійка до Дня Героїв Небесної Сотні (6 клас, Дячук Н.І.);

-         тематична шкільна лінійка до 75-річчя із дня народження Володимира Михайловича Івасюка — українського композитора-виконавця, музиканта, мультиінструменталіста, поета, Героя України;

-         тематична шкільна лінійка до 210 річниці з Дня народження Тараса Шевченка (9-Б клас, Цікал М.Д.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня українського добровольця (10 клас, Грудей А.М.);

-         тематична шкільна лінійка до Всесвітнього дня поезії (11 клас, Пройдакова Ж.Т.);

-         тематична шкільна лінійка до Всесвітнього дня здоров’я  (5 клас, Грекул І.І);

-         тематична шкільна лінійка до Міжнародного дня пам’ятників та історичних місць (7 клас, Рудейчук Д.М.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня довкілля. Міжнародний день Матері-Землі (8 клас, Березка Л.В.);

-         тематична шкільна лінійка до Дня Матері (3 клас, Григоряк Н.В.);

-         свято прощання з Буквариком (Винничук Г.І., 3 клас);

-         загальношкільний флешмоб День захисту дітей;

-         свято прощання з початковою школою «Прощавай, 4 клас!» (Тащук О.Б.)

-         участь у виховному заході «День вишиванки 2024».

Активно приймали участь у проведенні місячників, декад та тижнів:

-         Увага! Діти на дорозі!;

-         Місячник національного виховання. Тиждень пам’яті Захисників України. Ціннісне ставлення до України, її народу;

-         Місячник військово-патріотичного виховання;

-         Декада історії та права. Ціннісне ставлення до держави і суспільства, захисників;

-         Місячник превентивного виховання. 16 днів проти насильства. Ціннісне ставлення до людей і свого роду;

-         Місячник патріотичного виховання;

-         «Місячник громадянського виховання. Декада громадянської освіти»;

-         Місячник основ безпеки життєдіяльності, фізкультури та спорту;

-         Тиждень права;

-         Місячник художньо-естетичного виховання;

-         Декада української мови та літератури. Шевченківські дні;

-         Тиждень українського добровольця;

-         Тиждень «Протидії булінгу»;

-         Місячник екологічного виховання. Тиждень охоронця та захисника природи;

-         Тиждень дитячої книги;

-         Місячник родинного виховання.

Діяльність учнівського самоврядування у 2023/2024 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів». Головними цілями діяльності членів учнівського парламенту були: виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами міста; передача досвіду організаторської роботи, формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ. Члени учнівського парламенту були активними учасниками всіх загальношкільних заходів. В кінці навчального року підведено підсумки діяльності учнівського самоврядування.

Щоденно проводились рейди «Порядок», «Запізнення», у вересні та січні – рейд «Урок». На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним колективом проводилася системна робота з організації контролю за  відвідуванням учнями навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно вели облік відвідування учнями навчальних занять у книзі обліку   відвідування    занять, в    яку   до першого уроку заносили відомості про відсутніх учнів. Інформація про     систематичні пропуски окремих учнів використовувалася під час проведення засідання Ради профілактики, для індивідуальних бесід з учнями та батьками, під час проведення батьківського лекторію. З учнями, які пропускають заняття без поважних причин, систематично проводилася профілактична робота.

Виконання всіх напрямків виховної роботи здійснювалось через заходи, які були передбачені планом виховної роботи закладу і враховували особливості виховання в умовах воєнного стану та відображалися в системі виховних годин та  роботі з батьками.

Головні завдання роботи з дітьми були спрямовані на виховання любові до Батьківщини, до рідного краю, української мови, родини, попередження негативних явищ та популяризації здорового способу життя. Мета виховної діяльності реалізовувалась такими формами і методами: екскурсії, ігрові вправи, бесіди, свята, усний журнал, групові справи, уявна подорож, конкурси, ігри, демонстрації, розповіді, моделювання, вікторини, ситуаційно-рольові ігри, сюжетно-рольові ігри - інсценування, бесіди, ігри-мандрівки, виставки малюнків, виставки-ярмарки, благодійні акції, година спостереження, спортивні змагання, естафети тощо.

Працюючи над виконанням цих завдань, було проведено цілий ряд виховних заходів. Серед них чільне місце посідали ситуаційні години спілкування, на яких шляхом рефлексії учні розвивали уміння будувати стосунки одне з одним, із колективом. На годинах спілкування приділялась увага не тільки  національному і моральному  вихованню, а й художньо-естетичному, трудовому, фізичному та екологічному.  Організовано роботу активу класу. Усі учні сумлінно ставляться до своїх доручень

Протягом 2023/2024 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по ліцею щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Проведено навчання педагогічних працівників, опрацьовано зміни до порядку розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу. На належному рівні виконувалися заходи щодо здійснення санітарно-гігієнічного режиму в закладі, профілактичних медичних оглядів учнів, здійснення контролю за проведенням уроків фізкультури та трудового навчання. Велика увага приділяється патріотичному вихованню, проводилися заходи присвячені Дню Збройних сил України, Дню українського козацтва, Дню виводу військ з Афганістану, Дню захисників та захисниць України, Дню волонтера, Дню героїв України, вшануванню пам’яті героїв Небесної Сотні, загиблих військових та цивільних у російсько-українській війні та воїнів АТО. Один з пріоритетних напрямків роботи закладу – превентивне виховання. До виховної роботи залучались громадські організації, проводилися відеолекторії по профілактиці шкідливих звичок, виховні години та бесіди по класах, проводився місячник правового виховання у   листопаді.

Протягом 2023/2024 навчального року цілеспрямовано проводилась робота в напрямку національно-патріотичного виховання, підвищувався рівень превентивної роботи, яка передбачала впровадження системи підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки. Превентивне виховання забезпечувалося на законодавчому рівні Законом України "Про охорону дитинства"; Законом України "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю"; постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної цільової соціальної програми зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров’я населення", постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Державної цільової соціальної програми протидії торгівлі людьми».

Серед переваг, які мали місце в виховній роботі закладу, слід відзначити ефективну роль учнівського самоврядування в організації дозвілля та самообслуговування; постійний контроль з боку класних керівників за роботою органів учнівського самоврядування в класах, про що свідчили результати участі у загальношкільних заходах, організацію прибирання класних кімнат.

Також спостерігався високий рівень системності в корекційній та превентивній роботі; достатня результативність роботи з учнями, які без поважних причин пропускали заняття.

Питання виховної роботи виносилося для обговорення на засідання педагогічної ради: «Національно-патріотичне виховання як важлива складова формування та розвитку громадянських цінностей особистості».

Питання екологічного виховання в умовах сьогодення теж набуло актуальності. Згідно річного плану виховної роботи на 20232024 н.р. у ліцеї проходили заходи до Міжнародного Дня захисту тварин, акції «Турбота про птахів», «Годівничка для пташки»; акції «Happy Paw  для собачки та котика», метою якої була допомога безпритульним тваринам.

Проводилася співпраця з Червоним хрестом з навчання учнів старших класів по наданню домедичної підготовки. Інструкторки Чернівецької районної організація Товариства Червоного Хреста України з навчання навичкам першої допомоги Дарія Бабюк  і Анна Яцун побували в нашому ліцеї, де ділилися знаннями з  вчителями і учнями.

Наявний соціальний паспорт закладу та класів (взято на облік учнів: напівсиріт; із малозабезпечених сімей; дітей, батьки яких перебувають у зоні бойових дій з 24.02.2022 року; дітей, батьки яких брали участь в АТО;  дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи; дитини, батько якої загинув під час бойових дій).

Контролюється безкоштовне харчування дітей із  малозабезпечених сімей; дітей, батьки яких перебувають у зоні бойових дій з 24.02.2022 року; дітей, батьки яких брали участь в АТО;  дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи; дитини, батько якої загинув під час бойових дій у їдальні закладу. Для дітей пільгових категорій на свято Миколая вручаються подарунки, які надають працівники, учні школи, батьки, беручи участь у добровільній акції «Подарунок від Миколая».

Велика увага в ліцеї приділяється естетичному вихованню учнів. Протягом  2023/2024 н.р. організовувалися різноманітні заходи, які формували в учнів естетичні погляди, смаки, почуття прекрасного, розкривали нові таланти: виставка композицій «Осінній вернісаж», привітання до Дня вчителя, привітання до Дня Святого Миколая, виставка новорічних композицій.

Протягом навчального  року учні ліцею приймали участь у районних та обласних заходах, конкурсах, проєктах:

 

Назва заходу

Номінація/вікова категорія

Місце

Прізвище та ім’я учасника (команди)

Клас

Керівник

1.

Міський фестиваль-конкурс «Буковинська зіронька»

молодша вікова категорія

І

Грудей Мар’яна

5

Дячук Н.І.

2.

Змагання «Кубок директора» з плавання

вільний стиль, 10-11 років

І

Грудей Мар’яна

5

Лукасевич Д.Є.

брас, 10-11 років

І

Грудей Мар’яна

5

Лукасевич Д.Є.

ільний стиль, юнаки

ІІ

Маліновський Михайло

5

Лукасевич Д.Є.

вільний стиль,

 8-9 років

ІІІ

Олійник Соломія

4

Лукасевич Д.Є.

3.

Перший етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

Старша вікова група «Молоді козаки» (15-17 років)

 

Шипинські титани

10-11

Грудей А.М.

4.

І (міський) етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»

Молодша

І

Кадар Ольга

4

Тащук О.Б.

Молодша

І

Конон Софія

2

Лакуста Н.А.

молодша

ІІ

Шпаюк Володимир

2

Лакуста Н.А.

молодша

ІІІ

Лакуста Ангеліна

2

Лакуста Н.А.

середня

І

Кадар Анна

8

Березка Л.В.

5.

І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу Новорічна композиція

Стилізована ялинка

І

Зайцев Артур

2

Лакуста Н.А.

Новорічний подарунок

І

Сименович Владислав

1

Винничук Г.І.

Новорічний вінок

І

Грудей Мар’яна

5

Грекул І.І.

Новорічний вінок

І

Конон Софія

2

Лакуста Н.А.

Новорічна картина

ІІ

Дячук Олександра

1

Винничук Г.І.

Новорічний декор

ІІІ

Досяківська Софія

11

Пройдакова Ж.Т.

Новорічний підсвічник

ІІ

Бодянчук Олександр

6

Дячук Н.І.

Новорічна композиція

І

Куфлик Емелі-Марія

2

Лакуста Н.А.

Сюжетна композиція

І

Досяківський Іван

2

Лакуста Н.А.

Сюжетна композиція

ІІ

Корж Олександр

6

Дячук Н.І.

Сюжетна композиція

ІІ

Кадар Ольга

4

Тащук О.Б.

6.

ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу Новорічна композиція

 

Новорічна композиція

І

Куфлик Емелі-Марія

2

Лакуста Н.А,

Новорічний вінок

І

Куфлик Емелі-Марія

2

Лакуста Н.А.

Сюжетна композиція

І

Досяківський Іван

2

Лакуста Н.А.

Новорічний подарунок

ІІ

Сименович Владислав

1

Винничук Г.І.

 

ІІІ

Зайцев Артур

2

Лакуста Н.А.

 

ІІІ

Грудей Мар’яна

5

Грекул І.І

7.

ІІ (обласний) етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір»

середня

І

Кадар Анна

8

Березка Л.В.

середня

ІІ

Кадар Анна

8

Березка Л.В.

молодша

ІІ

Кадар Ольга

4

Тащук О.Б.

молодша

ІІІ

Конон Софія

2

Лакуста Н.А.

 

У ліцеї створено систему виховання здорового способу життя, яка сприяє розвитку фізичних якостей учнів. Велика увага приділяється питанню організації спортивно-масової роботи. При ліцеї діють  секції «Футбол» та «Легка атлетика» від ДЮСШ та секція «Бокс» від ФСТ «Україна» та «Уроки плавання».

У вересні у ліцеї проходив Олімпійський тиждень «Ми майбутні олімпійці». Усі учні ліцею взяли участь у проведенні змагань. План проведення передбачав різні спортивні заходи в залежності від вікових особливостей дітей.

Також на виконання наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації від 010102024 №2 «Про організацію та проведення змагань Буковинських спортивних шкільних ліг у Чернівецькій області» в ліцеї були проведені змагання «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ігри» І етапу Буковинських шкільних ліг з баскетболу (7-11 класи), футзалу (5,6 класи), настільного тенісу (6-11 класу). Команда учнів та вчителів ліцею брала участь у ІІ етапі Всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч Всеукраїнські шкільні ліги».

Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. В результаті цілеспрямованого виконання навчально-виховних заходів, які проводились в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

Керуючись Законом України «Про загальну середню освіту», Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання та Програмами в галузі освіти, де визначені завдання загальної середньої освіти, наш заклад головну увагу у виховній роботі акцентує на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, з свідомим ставленням до обов’язків та збереження навколишнього середовища; на формуванні особистості учня; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя; готовності до подальшої соціалізації.

Робота практичного психолога спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного та гармонійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу. Протягом року   намагалась забезпечувати своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання. Особливу увагу звертала на формування навичок здорового способу життя. Здобувачі освіти, батьки та педагоги обізнані з номерами телефонів Національної дитячої “Гарячої лінії”.  Систематично проводились бесіди із педагогами щодо розв’язання конфліктних ситуацій, розвитку таких якостей, як  співчуття, поваги та толерантне ставлення один до одного.

Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?», створена за ініціативою першої леді Олени Зеленської, має на меті допомогти українцям усвідомити і визнати власний психічний стан.

Місія проєкту – зробити піклування про ментальне здоров’я щоденною звичкою для українців.

Впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я координує МОЗ України

Ментальне здоров’я – це непомітний, але водночас головний двигун людини, що дозволяє не лише повноцінно жити, а й ефективно функціонувати у суспільстві. Регулярне піклування про власний стан може наштовхнути на відкриття внутрішнього джерела сили, що допоможе пройти крізь складні часи.

Розмова про ментальне здоров’я відбулася під час спілкування на початку року.

Учні  молодших класів приймали активну участь в обговоренні важливості збереження свого психічного здоров’я.

З учнями 4-го класу було проведене заняття  на тему "Ментальне здоров'я: як подбати про себе?" Було розглянуто такі питання: Що таке ментальне здоров'я та його основні риси.  Як самостійно підтримувати власне ментальне здоров'я.   Діти із задоволенням висловлювали свої думки та уважно вислухали рекомендації практичного психолога щодо збереження свого позитивного емоційного стану.

Година психолога в 5-му  класі. Зустріч була спрямована на стабілізацію психоемоційного стану дітей і зниження тривожності. Турбота про себе означає знаходити час на заняття, які допоможуть вам жити добре та покращити як фізичне, так і психічне здоров'я. Здобувачі освіти 5-го класу  з'ясували, що підтримувати власне ментальне здоров'я можна самостійно та ознайомилися із способами його збереження.

06.11.23. для учнів 6-го класу  було проведено годину психолога: "Ментальне здоров'я. Прийоми самодопомоги, які поліпшують психоемоційний стан людини."  

Психічне здоров'я кожного індивіда важливе для всього суспільства. Було розглянуто поради психолога, які допоможуть жити добре та покращити як фізичне, так і психічне здоров'я; як подбати про себе самостійно. Учнями було виконано вправи, які допоможуть підтримати психоемоційну рівновагу та стабілізуватися у складні моменти життя. Це вправа на розслаблення "Квітка та свічка", на зняття м'язової напруги: "Лимони", "Лінивий кіт".

04.12.2023.  Година психолога у 7-го класу на тему "Дбаємо про психічне здоров'я: кілька порад, як його підтримати.'' Під час зустрічі було розглянуто питання психічного (ментального) здоров'я, як стану психічного благополуччя, який дозволяє людям справлятися зі стресами життя, реалізувати свої здібності, щоб добре навчатися.  Учні виконували стабілізаційні вправи: "Безпечне місце", "Антистресове дихання", "Заземлення", які допоможуть навчитися піклуватися про себе, опановувати стрес і тривогу.

Година психолога 17.12.2023. Для здобувачів освіти 8 класу на тему: "Ментальне здоров'я: шляхи поліпшення власного здоров'я."  Під час зустрічі практичним психологом було надано інформацію здобувачам освіти про важливість збереження ментального здоров'я та як піклуватися про нього. Учні  виконали декілька вправ, які допоможуть стабілізувати свій емоційний стан, подолати тривожність, заспокоїтися, розслабитися. Отриманні знання допоможуть дітям керувати своїми емоціями та поліпшити рівень ментального здоров'я.

Година психолога  28.01.2024. З учнями  3 -го класу в рамках Всеукраїнської програми ментального здоров'я ознайомились із умовами та вправами, які допомагають підтримувати власне психологічне здоров'я самостійно. З'ясували, як  можна покращити свій емоційний стан. Зробили висновок , що дбати про своє ментальне здоров'я - це головна умова подальшого щасливого життя.

Година психолога  11.02.2024 для учнів 4-го класу  на тему: "Ментальне здоров'я - це важливо." Під час зустрічі було обговорено важливість розуміння своїх емоцій та як вони впливають на загальний стан людини. Виконали вправи, які спрямовані на зміцнення свого ментального здоров'я. Побажали один одному гарного самопочуття та здійснення всіх мрій!

Година психолога  25.02.2024   З учнями 9 А; 9Б  класів на тему:  "Збереження ментального здоров’я - мій шлях до  успіху." З метою зміцнення власного психічного здоров’я учні обговорили умови покращення настрою, шляхи створення позитивного емоційного стану, що впливає на стресостійкість людини.

Година психолога  10 - клас  03.03.2024  "Ментальне здоров’я: вчимося піклуватися про себе." Під час зустрічі  пояснила учням, що головна мета збереження ментального здоров'я - це необхідна умова повноцінного життя. Усвідомлення цінності життя, свого ресурсного стану потужно впливає на втілення бажань, реалізації цілей, доброго фізичного самопочуття. Також  було надано рекомендації, які допоможуть регулювати свій емоційний стан, розглянуто  вправи для заспокоєння та релаксації.

Година психолога 2 клас 17.03.2024  на тему: "Здоров'я-цінна  коштовність." Метою зустрічі було домогтися формування в учнів активної позиції зі збереження ментального здоров'я. Це дієвий метод самодопомоги, який зберігає наше здоров'я.

Година психолога 31.03.2024  У рамках Всеукраїнської програми збереження ментального здоров'я "Ти як?"  було проведено заняття із учнями 1-го класу на тему: "Підтримувати своє ментальне здоров’я можна самостійно." Кожна людина може знайти в арт-терапії щось своє, що допоможе їй стати кращим та гармонійним. Діти виконали вправу, яка сприяє дослідженню власних почуттів та підвищує впевненість у власних можливостях. Активізація уяви, саморегуляція емоційного стану, позбавлення негативних емоцій та хвилювань за допомогою творчості, сприяє саморозкриттю дитини. Це чудовий спосіб розвивати творчі здібності та зміцнювати психічне здоров'я.

Годину психолога 15.04.2024 для учнів 5-го класу на тему: "Укріплення свого ментального здоров'я: вправа "Коло контролю."   Визначення проблем, з якими ви можете впоратися, а з якими - ні, допомагає нам визначити, що є у твоїй зоні впливу. Бо ми беремо на себе забагато зайвої відповідальності, яка впливає на психічне здоров'я людини. З'ясувати це питання допомогла вправа "Коло контролю". Щоб почуватися спокійно, потрібно скерувати свою увагу й сили на те, що можеш контролювати. Діти вчилися аналізувати свої відчуття, відокремлювати зайве. Це допоможе їм розуміти власні реакції на оточуючий світ.

Годину психолога для учнів 6-го  класу на тему: "Користь твоєму ментальному здоров’ю: вправа ”Щоденник подяки.”"  Регулярне піклування про власний стан здоров'я може наштовхнути на відкриття  внутрішнього джерела сили, яке допоможе пройти крізь складні часи. Вправа "Щоденник подяки" дозволяє не лише повноцінно жити, а й ефективно функціонувати у суспільстві. Робить піклування про себе щоденною звичкою. Тому дбати про своє ментальне здоров'я є базовою необхідністю кожної людини.

13.05.2024   було проведено Годину психолога для учнів 8-го класу на тему: "Саморегуляція емоційного стану.” Існує усталена аксіома — про що думаємо, те і маємо. То чому нам важко думати позитивно  про своє бажане майбутне? Що заважає та що допоможе змінити своє уявлення . Арт-терапевтична вправа”Портал щасливого майбутнього” дозволила усвідомити дітям, що це чудовий образ для самоаналізу та кращого розуміння своїх потенціалів та перспектив. Учні із задоволенням поділилися своїм баченням майбутнього.

27.05..2024 У рамках Всеукраїнської програми збереження ментального здоров'я "Ти  як?"   було проведено Годину психолога для учнів 7-го класу на тему:” Ревізія знань щодо свого ментального здоров’я: “Які я знаю вправи для стабілізації мого стану?”

Завдяки впровадженню Всеукраїнської програми збереження ментального здоров'я "Ти  як?" учні навчились технікам самодопомоги, які спрямовані на зміцнення стресостійкості; дихальним технікам; арт-терапевтичним вправам, які впливають на усвідомлення внутрішньої сутності людини, неповторності, гармонії між собою та світом.

Піклування про свій психічний стан здоров’я - важливий чинник для відновлення здатності стабілізувати свій емоційний стан, активно продовжувати своє життя, що сприяє набуттю рівноваги та життєвому ресурсу.

Пріоритетними для  педагогічних працівників в напрямку виховної роботи залишаються:

-         забезпечення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних діянь, проведення тижнів правових знань;

-         використання інтерактивних педагогічних технологій, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, робота в малих групах на уроках правознавства та в позакласній діяльності;

-         активізація шкільного самоврядування з метою виконання завдань виховної діяльності;

-         ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя;

-         запобігання проявам екстремізму, расової та релігійної та національної нетерпимості;

-         впровадження нових педагогічних комунікацій між усіма учасниками навчально-виховного процесу;

-         перетворення навчальних закладів на зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату тощо.

Педагогічним працівникам необхідно забезпечити неухильне виконання спільного наказу Державного комітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення».

Велику увагу необхідно приділяти учням, які виховуються у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, з метою попередження безпритульності й бездоглядності, насильства над неповнолітніми, підліткової злочинності та правопорушень, запобігання торгівлі дітьми.

Педагогічному колективу необхідно здійснювати:

-         внутрішній облік дітей, які потребують посиленої уваги з боку педагогічного працівника, соціального педагога;

-         інформувати службу у справах дітей;

-         здійснювати психолого-педагогічний супровід таких дітей;

-         контролювати відвідування ними навчальних занять та якість навчання;

-         активно залучати до громадської роботи тощо.

Особливої ваги набуває питання патріотичного виховання учнів, особливо необхідно посилити національно-патріотичний характер навчання та виховання, передбачивши використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв українського народу.  

Роботу з батьками необхідно будувати так, щоб батьки відчували свою визначальну роль у справах учнівського та педагогічного колективів.

У штатному розписі закладу є 18 годин гурткової роботи.

Плануються поточні ремонти окремих навчальних кабінетів.

Разом з тим, ряд заходів річного плану роботи з об'єктивних причин не виконано. Через воєнний стан не виділялися кошти на заходи щодо облаштування території та приміщення закладу з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування: не встановлена кнопка виклику на вході закладу, у поточному навчальному році не придбано дидактичні засоби для дітей з ООП. Крім того, не встановлено блискавкозахист, не завершено ремонт санвузлів, не проведено ремонт їдальні, заміну дверей тощо.

 

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ РІЧНИЙ ЗВІТ →