КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Шипинецький ліцей Кіцманської міської ради Чернівецького району Чернівецької області
Головна > Публічна Інформація > Річний Звіт > Річний звіт про діяльність Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2022/2023 навчальному році
Публічна Інформація / Річний Звіт

Річний звіт про діяльність Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2022/2023 навчальному році

29-06-2023, 16:35

Річний звіт

про діяльність Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів

у 2022/2023 навчальному році

Робота Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2022/2023 навчальному році була спрямована на виконання Стратегії розвитку закладу, Освітніх програм та річного плану роботи закладу на 2022/2023 навчальний рік.

У минулому навчальному році у закладі функціонувало 12 класів: 1-4 класи – 4; 5-9 класи – 6; 10-11 класи – 2. Середня наповнюваність класів складає 19,25.

У 2022/2023 навчальному році створено інклюзивний клас, в якому навчається учень особливими освітніми потребами. Індивідуальною формою навчання охоплено 27 осіб, з них 3 навчаються за формою педагогічного патронажу, 22 екстерном (проживають у зв’язку із воєнним станом за кордоном) та 2 за сімейною (домашньою) формою здобуття освіти.

Заклад здійснював профільну підготовку старшокласників (10-11 класи). На профільному рівні вивчаються українська мова та література. Учні 6 - 9 класів поглиблено вивчають українську мову.

Станом на 05.09.2022 року у ліцеї навчалося 240 учнів, станом на 07.06.2023 року –  231 учень.

Протягом поточного навчального року освітній процес відбувався з урахуванням безпекової ситуації в державі та області в умовах воєнного стану у очно та з використання технологій дистанційного навчання.

У серпні-вересні проведено ряд організаційних заходів щодо організованого початку навчального року, забезпечення безпечних та комфортних умов навчання та праці, у ІІ семестрі – щодо організації освітнього процесу у наступному навчальному році: набір у 1-ші класи, формування 10 класу та вибір профільного предмету. Оформлено паспорт безпеки закладу.

Відбулися заходи з охорони та зміцнення здоров'я учасників освітнього процесу: об'єктові тренування з пожежної безпеки, у рамках тижнів з основ безпеки життєдіяльності (листопад, квітень), цивільного захисту (жовтень, січень), Дня здоров`я (квітень), безпеки дитини в закладі (грудень, травень), безпеки дорожнього руху (листопад, травень), Олімпійського тижня (вересень). Організовано роботу клубу «За здоровий спосіб життя», про діяльність якого розміщена інформація на веб-сайті ліцею. Випускалася стінгазета «За здоровий спосіб життя».

За окремим графіком організовано навчальні заняття для учасників освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання з теми «Дії населення в умовах надзвичайних ситуацій воєнного стану» тощо.

Затверджена та діяла комплексна програма фізичного розвитку та спортивно-масової роботи.

Класні керівники проводили бесіди з профілактики нещасних випадків, з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами. Залучили учнів до тижня протидії булінгу.

Протягом року проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності інженером з охорони праці, класними керівниками, учителями хімії, фізики, біології. Здійснювався контроль щодо ведення Журналів реєстрації інструктажів з охорони праці та пожежної безпеки. За допомогою опитування з'ясовано обізнаність здобувачів освіти правил з охорони праці та пожежної безпеки. Узагальнена інформація оприлюднена на засіданні методичної ради, шкільного методичного об’єднання класних керівників.

На педагогічній раді розглянуто питання «Про стан організації в закладі освіти цивільного захисту та профілактичної роботи з питань попередження дитячого травматизму» (січень, 2022).

Класні керівники підготували для батьків пам'ятки з безпеки життєдіяльності під час канікул.

Медична сестра ліцею здійснювала просвітницьку роботу щодо профілактики захворювань та дотримання гігієни в сучасних умовах.

Педагогічні працівники пройшли онлайн-навчання з надання першої (домедичної) допомоги та взяли участь у практичному навчанні на базі закладу. Облаштували протирадіаційне укриття. Це дало змогу організувати освітній процес за очною формою.

У межах реалізації всеукраїнського проєкту «Клас безпеки», метою якого є систематична підготовка дітей та молоді з питань цивільного захисту, особистої безпеки, здорового способу життя, ознайомлення з правилами пожежної, мінної безпеки, формування навички самозахисту, надання домедичної допомоги, рятування в умовах надзвичайних ситуацій, в закладі освіти у 2023 році велася робота над створенням класу безпеки.

Протягом навчального року для учасників освітнього процесу організовувалося гаряче харчування. Проводилася робота серед здобувачів освіти та їх батьків спрямована на популяризацію здорового харчування.

Виконувалися заходи щодо профілактичної роботи з попередження суїцидальної поведінки учнів, щодо запобігання булінгу (цькування) та будь- яким іншим проявам насилля, щодо профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень, правової та психологічної підтримки дітей та молоді, по роботі з обдарованими дітьми. До Міжнародного дня протидії булінгу 4 травня проведено ряд заходів. Інформація про них розміщена на веб-сайті закладу. У червні 2023 року підведено підсумки роботи щодо протидії булінгу серед учасників освітнього процесу (наказ). Протягом року здійснювався контроль за відвідуванням учнями закладу. Класні керівники щодня з'ясовували причини пропусків, проводили роз'яснювальну роботу.

Адміністрація закладу за підсумками контролю у грудні та червні видала розпорядчі накази.

Організовано роботу інклюзивного класу, команди психолого- педагогічного супроводу дитини з ООП, складено індивідуальний навчальний план та індивідуальну програму розвитку, забезпечено проведення корекційно- розвиткових занять. Відповідно до рівня підтримки учня з ООП педагогічні працівники розробили модифіковані програми з окремих предметів. Проведено засідання команди психолого-педагогічного супроводу та складено відповідні протоколи з рекомендаціями.

Організовано індивідуальне навчання за педагогічним патронажем для  трьох здобувачів освіти та екстерном для 22 осіб. Двоє дітей здобували освіту за сімейною (домашньою) формою.

Відповідальні працівники здійснювали моніторинг шкільних ресурсів (веб-сайту, соціальної мережі Facebook) на предмет розміщення на них несанкціонованої інформації. Класні керівники провели виховні заходи для здобувачів освіти щодо безпечного використання Інтернет-ресурсів, до Дня безпечного Інтернету.

У 2022/2023 навчальному році методична робота була підпорядкована нормативно-правовій базі й спрямована на реалізацію основних законів  України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти.

Методична робота у 2022/2023 навчальному році була спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів закладу, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку здобувачів освіти, збереження і зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних та загальних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів.

Головними завданнями  методичної роботи є:

  • ознайомлення з нормативно-правовими документами, які визначають державну політику в галузі освіти;
  • створення інформаційно-освітнього середовища професійного розвитку вчителя різними засобами, зокрема й із використанням технологій дистанційного навчання, соціальних мереж тощо;
  • використання на практиці сучасних інформаційних та комунікативних технологій у системі науково-методичної роботи в умовах упровадження концепції Нової української школи;
  • вплив методичної роботи на результативність освітнього процесу за підсумками олімпіад, конкурсів;               
  • надання допомоги під час атестації;
  • підвищення теоретичного рівня та педагогічної кваліфікації педагогів;
  • створення умов для зародження, оцінювання та використання педагогічного досвіду.

Методична проблема закладу «Самоосвіта та творча активність вчителів та учнів як засіб удосконалення освітнього процесу в контексті положення Нової української школи». У своїй роботі педагоги використовували наступні технології:

  • традиційні (підручники, лабораторні та практичні роботи, наочні матеріали);
  • ІКТ (навчальні електронні посібники, електронний журнал, електронні підручники, отримання додаткової інформації за допомогою Інтернету, проведення онлайн-уроків у ZOOM, з використанням віртуального класу Classroom, презентації, онлайн-тестування, онлайн-практичні роботи, онлайн-олімпіади).

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2022/2023 навчальний рік. Структура організації методичної роботи забезпечувала підвищення рівня методичної підготовки педагогів, діагностико-теоретичні опрацювання методичної теми школи та реалізовувалась через колективні, групові та індивідуальні форми роботи: педагогічна рада, методична рада, методичні об’єднання вчителів, нетрадиційні форми методичної роботи, проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня здобувачів освіти, робота з молодими вчителями, робота з обдарованими дітьми.

Протягом  2022/2023  н. р. було організовано роботу шкільних методичних об’єднань вчителів-предметників та класних керівників, затверджено плани їх роботи, методичні проблеми, над якими працювали шкільні методичні об’єднання, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення  уроку.  Діяльність шкільних методоб'єднань було сплановано на основі річного плану роботи, Стратегії розвитку закладу освіти та освітньої програми. Проведено  заплановані засідання методичних об’єднань з усіх напрямів, робота яких будувалася за окремими планами. На засіданнях  методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ, інструктивно-методичні листи щодо викладання  навчальних предметів у 2022/2023 н. р., вивчення нових програм, змін  до діючих навчальних програмам, створення програм на основі модельних у 5 класі, особливості оцінювання учнів 1-2, 3-4, 5-х класів, проведення підсумкового повторення), так і науково-методичні питання.

У 2022/2023 навчальному році у Шипинецькому ЗЗСО І-ІІІ ступенів працювало 4 шкільні методичні об’єднання: вчителів початкових класів «Барвінок», вчителів суспільно-гуманітарного циклу «Творчий простір», вчителів природничо-математичного циклу «Еврика» та класних керівників «Сузір’я надії».  Усі засідання були  продумані та охоплювали різні аспекти розвитку освіти та проблеми сьогодення. На першому засіданні всіх методичних об’єднань у вересні було погоджено календарно-тематичне планування, опрацьовано організаційні питання. Засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів проведено у формі семінару на тему: «Можливості ІКТ та мультимедійних засобів навчання в організації активної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів». 

Так як з цього навчального року розпочалося навчання перших випускників НУШ у 5 класі, то на засіданнях методичних об’єднань вчителів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного циклів у листопаді місяці розглянуто питання «Освітній процес НУШ: наскрізні вміння. Інструменти розвитку та оцінювання наскрізних умінь». Форма проведення: творча лабораторія. З метою вивчення і узагальнення передового педагогічного досвіду в січні місяці проведено спільне засідання всіх  методичних об’єднань: педагогічна майстерня «Потяг миттєвостей уроку. Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі». Засідання методоб’єднань у березні проведено у формі круглого столу і присвячене питанням ролі предметів суспільно-гуманітарного і природничо-математичного циклів в становленні особистості здобувачів освіти. Всі педагоги брали  участь у роботі методичних об’єднань, готували   виступи, презентації. На засіданнях у червні місяці, як правило, підводиться підсумок роботи над проблемним питанням протягом року та обговорюються ідеї щодо планування роботи на наступний навчальний рік.

Постійно надавалась допомога молодим вчителям в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвитку умінь використовувати у своїй роботі сучасні освітні технології. З цією метою  ефективно працювали мобільні творчі пари «Досвід + Молодість = Успіх». В цілому роботу шкільних методичних об’єднань у 2022/2023 навчальному році можна оцінити задовільно.

Враховуючи умови військового стану, запровадженого в Україні, знизилась активність участі школярів у предметних олімпіадах і конкурсах. Через неможливість забезпечити вимоги академічної доброчесності в умовах дистанційної форми навчання, не були проведені олімпіади з базових дисциплін. Школярі  мали можливість брати участь у різноманітних конкурсах, заходах освітнього і виховного спрямування, які проводилися в онлайн-форматі.

Учні зайняли призові місця: ХVІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» з української мови та літератури  – Дипломи ІІІ ступеня: Салига Вікторія, Сньозик Петро (5 клас), вчитель Пройдакова Ж.Т.; Всеукраїнська олімпіада «Всеосвіта: Весна – 2023»: ІІ місце – Бодянчук Анна, Ілюк Владислава, Гуцуляк Аліна (11 клас), ІІІ місце – Сньозик Маргарита (11 клас), вчитель Пройдакова Ж.Т; 24 учні закладу були учасниками Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», з них: відмінний результат показали 8  учнів, добрий – 12 учнів. Учні Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів були учасниками гри «Грінвіч»: Дипломи ІІ ступеня: Бодянчук Олександр, Салига Вікторія (5 клас),  вчитель Мельник С.В.; учасниками гри «Олімпіс»: Дипломи І ступеня:  Клепач Злата, Цуркан Богдан, Скалян Марина, Страшна  Анастасія (2 клас), Олійник Соломія (3 клас), Бодянчук Олександр (5 клас), Дячук Нестор (8-Б клас), вчитель Мельник С.В.;  учень 7 класу Шегда Максим, став переможцем різних конкурсів та олімпіад, нагороджений 54 грамотами та дипломами.

Список переможців ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з основ наук

Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2022/2023 н. р.

Предмет

ПІБ

Клас

Місце

Вчитель

Історія

Житар Владислав

10

ІІІ

Рудейчук Д.М.

Математика

Шегда Максим

7

І

Арійчук Є.В.

Мовно-літературний конкурс ім. Т. Шевченка

Бодянчук Анна

10

І

Пройдакова Ж.Т.

Конкурс знавців укр. мови ім. П Яцика

Шегда Максим*

 

Поленчук Олександра

7

 

3

І

 

ІІ

Цікал М.Д.

 

Тащук О.Б

Конкурс «Байт»

Шегда Максим

7

І

Грекул І.І.

*ІІ місце ІІ етап

 Творчо працюють з обдарованими дітьми вчителі: Арійчук Є.В., Грекул І.І., Пройдакова Ж.Т., Цікал М.Д.

У 2022/2023 н. р. проведено 4 засідання атестаційної комісії.  Затверджено план роботи атестаційної комісії на 2022/2023 н. р., список педагогічних працівників, які підлягають черговій  атестації, графік атестації та план заходів з проведення атестації педагогічних працівників. До 01 березня до атестаційної комісії подано характеристику педагогічної діяльності вчительки, що атестувалася у міжатестаційний період.  Арійчук Є.В.  виступила з  творчим звітом на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу. За результатами роботи вчительки оформлено характеристику діяльності, атестаційний лист. Атестаційною комісією І та ІІ рівня підтверджено відповідність кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та відповідність педагогічному званню «вчитель-методист» вчителю математики Арійчук Є.В.

Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась відповідно до Постанови № 800, згідно з Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників і проходила шляхом відвідування курсів, компетентнісно та діяльнісно орієнтованих модулів дистанційно у ІППОЧО,  ТОВ «Всеосвіта», студії онлайн-освіти EdEra, PROMETHEUS, ГО «Ла Страда-Україна», ГС «Освіторія», роботі у творчих групах, участі у семінарах, вебінарах. Відвідуючи курси та модулі, вчителі виконували творчі проєкти, завдання, в яких узагальнили матеріали за індивідуальною методичною темою, ділилися досвідом роботи під час конференцій.

Більшість педагогічних працівників отримали сертифікати про проходження  курсів.  До  кінця  2023 року  педагоги  зареєстровані   для проходження курсів підвищення кваліфікації на платформі ІППОЧО.

16 вчителів пройшли курси на освітній онлайн-платформі «Зрозуміло» з питань мінної безпеки «Дивись під ноги! Дивись, куди ідеш!».

Дієвий орган у структурі методичної роботи – засідання педагогічних рад, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Підготовчий етап триває достатній час, протягом якого кожний учитель має змогу переглянути методичну літературу, систематизувати свої надбання, підготуватися до звіту тощо. З учителями 5 класу проводилися міні-наради з питань оцінювання п’ятикласників, опрацювання критеріїв оцінювання кожної із галузей та груп загальних результатів, ведення записів у електронному журналі. 

У 2022/2023 н. р. проведено 13 засідань педагогічної ради, із них 4 основних, на яких розглянуто такі питання:

  • про підсумки роботи закладу освіти у 2022/2022 н.р.;
  • НУШ: очікування та результати;
  • про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів початкової школи з англійської мови;
  • про адаптацію учнів 5 класів до навчання у школі ІІ ступеню;
  • про ефективні прийоми виховання національної свідомості учнівської молоді через Концепцію НУШ;
  • про результати навчальних досягнень учнів та відвідування за І семестр 2022/2023 н. р.;
  • про стан викладання індивідуального навчання (педагогічного патронажу);
  • про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 5-9 класів з основ здоров’я, учнів 5-11 класів з фізичної культури.

На кожному засіданні педради висвітлювалися  питання щодо виконання рішень  попередніх педрад.

На виконання річного плану роботи закладу освіти протягом листопада-грудня 2022/2023 навчального року адміністрацією закладу вивчався стан викладання зарубіжної літератури (5-11 класи), квітня-травня – фізики  (7-11 класи), астрономії (11 клас)  та рівень навчальних досягнень учнів класів з метою отримання інформації для педагогічного аналізу, вивчення рівня самоосвітньої компетенції учнів та вчителів, організації діагностико-корекційної роботи, створення сприятливих умов для творчого розвитку педагогічної майстерності вчителів та оптимальних умов для підвищення пізнавальної активності учнів.

Результати контролю узагальнено в наказах  від 26.12.2022  № 196 «Про результати перевірки стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів із зарубіжної літератури», від 07.06.2023 № 92 «Про стан викладання, дотримання державних вимог до змісту, обсягу  навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів з фізики та астрономії».

Проведена робота щодо замовлення навчальних підручників для учнів  6 і 10 класів, посібників і підручників для 1 класу. Замовлено документи про закінчення освіти учнями 9 і 11 класів. Постійно проводилася робота щодо реєстрації випускників 11 класу для участі у НМТ. Ознайомлено вчителів і дітей із особливостями тестів, написанням мотиваційного листа.

В цілому план заходів щодо організації методичної роботи у закладі протягом  2022/2023 навчального року виконаний.

На 2023/2024 навчальний рік перед  педагогічними працівниками стоїть ряд актуальних проблем, які необхідно вирішити при ефективно спланованій методичній роботі. Серед них:

  • спрямування всіх напрямків роботи на розвиток творчого потенціалу педагога в контексті реалізації проблемного питання;
  • забезпечення умов для всебічного розвитку всіх учасників освітнього процесу, здібностей, компетентностей та наскрізних ліній;
  • удосконалення роботи з електронним журналом;
  • участь у фахових конкурсах, поширення педагогічного досвіду серед освітян України шляхом публікації авторського матеріалу.

Відповідно до плану роботи Шипинецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів на 2022/2023 навчальний рік впродовж ІІ семестру у закладі освіти були заплановані такі предметні тижні: тиждень дитячої книги (23.01–27.01), тиждень трудового навчання та образотворчого мистецтва (30.01– 03.02), тиждень англійської мови (06.02–10.02), тиждень «Я атестуюсь» (13.02–17.02),  тиждень географії (20.02– 24.02), тиждень  хімії  (27.02–03.03), Шевченківський тиждень (06.103–10.03), тиждень класних керівників (13.03–17.03), тиждень біології (10.04–14.04), тиждень психолога (17.04–22.04), тиждень Чорнобильської трагедії (24.04–28.04), тиждень музичного мистецтва (01.05–05.05), тиждень «Звітують гуртківці» (08.05–12.05). Їх головна мета – зацікавити учнів у вивченні предметів, зробити навчання більш розмаїтим, відкрити нові точки зору та нетрадиційні підходи у вивченні навчальних дисциплін, а також показати тісний зв'язок вивченого в закладі освіти з життям людини.

З 06.02 по 10.02. 2023 року  у закладі освіти проведено тиждень англійської мови.  Тиждень організувала та провела Мельник С.В.  Протягом тижня були проведені такі заходи:

06.02  

  1. Конкурс на кращу стінгазету (5-11 класи)

07.02   

  1. Виставка «Англійська мова в повсякденному житті» (1-4 класи)
  2. Квест-гра (5-7 класи)

08.02  

  1. Конкурс розмальовок (1-4 класи)
  2. Брейн-ринг (8-9 класи)

09.02   

  1. Брейн-ринг (10-11 класи)
  2. Перегляд мультфільму (1-4 класи)

10.02  

  1. День магічного костюму
  2. Благодійний кіноперегляд «Гаррі Поттер та філософський камінь»

З 27.02  по 03.03. 2023 року  у закладі освіти проведено тиждень хімії. Тиждень організувала та провела Кирилюк О.І. Протягом тижня були проведені такі заходи:

27.02  День хімічних відкриттів. Розв’язування хімічних ребусів (7-11 класи)

28.02  

  1. Брейн-ринг «Хімія та кухня» (8-і класи)
  2. Представлення проєктів на тему: «Натуральні та синтетичні волокна» (10 клас)

01.03   Вікторина  «Юний хімік» (5-11 класи)

02.03   Конкурс хімічних газет, презентація проектів «Повітря, кисень» (7-11 класи)

3.03

  1. Перегляд відеофільму «100 великих відкриттів – хімія» (9 клас)
  2. Інтелектуальна гра з хімії (9-10 класи)
  3. Хімічна казка. Проведення найцікавіших дослідів (11 клас)

З 06.03  по 10.03.2023 року  у закладі освіти проведено Шевченківський тиждень. Тиждень організували та провели Пройдакова Ж.Т. та Цікал М.Д. Протягом тижня були проведені такі заходи:

06.03.  Флешмоб «Мій Кобзар» (5-7 класи)

07.03 

  1. Виставка творів Т.Г.Шевченка
  2. Челендж крилатих висловів Т.Г.Шевченка (7-8 класи)

08.03  Конкурс читців «Зерна поезії Кобзаря» (5 клас)

09.03  

  1. Створення асоціативних сторінок творів Т.Г.Шевченка. ( 11 клас)
  2. Презентація « Шевченкове слово голосом народу» (6 клас)

10.03 

  1. Проєкт на тему: «Хто такий Т.Шевченко?» (9-10 класи)
  2. Літературна вікторина «Шевченко – геній України»  (8-11 класи)

З 10.04  по 14.04.2023 року  у закладі освіти проведено тиждень біології. Тиждень організувала та провела Березка Л.В. Протягом тижня були проведені такі заходи:

10.04  Участь в акції «Збережемо первоцвіти» (7-11 класи)

11.04 

  1. Конкурс малюнків «Птахи – наші друзі» (5-7 класи)
  2. Урок цікавої біології (6 клас)

12.04  Екологічні посиденьки юних екологів з молодшими школярами (1-4 класи)

13.04

  1. Вікторина з ботаніки «Що? Де? Коли?»
  2. Приємне чаювання «Лікарські рослини» (7 клас)

14.04  Екскурсія в краєзнавчий музей»

З 17.04  по 21.04.2023 року у закладі освіти проведено тиждень психолога. Тиждень організувала та провела психолог Михайлик Л.В. Протягом тижня були проведені такі заходи:

17.02 

  1. Акція «Кольори мого настрою»
  2. Інформаційний вісник « З чого все почалося. Міф про Амура та Психею»

18.02 

  1. Відеоролики «Ми проти паління», «Заміни віртуальне спілкування живим»
  2. Виховна година «Секрети здоров’я»
  3. «Паркан думок» на тему: «Я б сказав своєму другові...»

19.02  

  1. Акція «Дерево бажань»
  2. «Паркан бажань» на тему: «Я щасливий, коли...»
  3. Казка-феєрія «Щоденник сонця»

20.02  

  1. Позитивні перерви
  2. Фотосалон «Подаруй посмішку!»
  3. Бесіда «Булінг. Не роби вигляд, що не бачиш»

21.02  

  1. Психологічні цікавинки «Як бути здоровим»
  2. Психологічні цікавинки «Кольоротерапія»

Протягом 2022/2023 н.р. робочою групою було проведено щорічне комплексне самооцінювання якості освіти. Його результати розглянуті на засіданні педагогічної ради, ухвалено рекомендації із вдосконалення якості за різними напрямками.

Виховна робота в закладі протягом 2022/2023 навчального року була спрямована на виконання завдань і реалізацію всіх напрямків виховання, на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

Було обстежено житлово-побутові умови соціально незахищених категорій сімей,  в яких проживають учні школи, оформлено соціальний паспорт школи. У школі налічується: 1 дитина-сирота, 12 дітей напівсиріт, 19 дітей, батьки яких брали участь в АТО,  2 дітей з малозабезпечених сімей, 39 дітей з багатодітних сімей, 19 дітей, які проживають в неповній сім'ї, 13 дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи, 49 дітей, батьки яких перебувають у зоні бойових дій з 24.02.2022 року, 1 дитина, батько якої загинув під час бойових дій.

Проводилася робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди, інструктажі. Із метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, у вересні було проведено Всеукраїнські рейди: «Урок» та «Увага! Діти – на дорозі!», Тиждень безпеки дорожнього руху.

Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники запланували виховну роботу з класом: був обраний  напрям та виховна проблема, над якою  працювали протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; були визначені завдання на навчальний рік. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час. Класні куточки оформлені відповідно до вимог.

Протягом 2022/2023 н.р. класними керівниками, педагогом-організатором проведена достатня виховна робота: виховні заходи, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам'ятних дат (відео- та фотозвіти розміщувалися на сайті школи). Учні школи залучались до активної участі в різноманітних шкільних та районних заходах, що сприяло  розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів.

Серед основних завдань  з виховного напрямку – національно-патріотичне  виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

До Всесвітнього дня Миру, що відзначається 21 вересня, учні школи приєдналися до Всесвітньої акції «Голуб миру летить в Україну».

До Дня захисника і захисниці України,  з метою популяризації українських традицій, любові до рідної землі   у закладі було проведено:

  • бесіда «Ми – нащадки козацької слави. Честь і слава незламним!» (11 клас, Кирилюк О.І.);
  • відкритий виховний захід «Козацькому роду нема переводу!» (онлайн-конференція, 6 клас, Рудейчук Д.М.);
  • зустріч з батьками учнів, які захищають нашу державу: Лутчаком М.Є. та Тимчуком С.І. (3 клас, Тащук О.Б.);
  • зустріч з воїном Еценгертом С.І.: «Дякуємо тобі, Захиснику!» (2 клас, Григоряк Н.В.);
  • виховний захід «На захисті Батьківщини» (10 клас, Пройдакова Ж.Т.) та «Ми роду козацького діти» (4 клас, Винничук Г.І.);
  • перегляд відео про історію свята, традиції славного українського козацтва, борців за незалежність України на теренах Буковини за часів козацтва (5-7 класи, класні керівники)

21 листопада до Дня Гідності і Свободи проведено:

  • виставка публікацій у шкільній бібліотеці «Революція Гідності. Герої не вмирають!» (Давиденко К.В.);
  • години спілкування, бесіди «Революція Гідності. Герої, які змінили хід історії України» (5-11 класи, класні керівники);
  • виставка дитячих малюнків «Я славлю свою рідну Україну»

День партизанської слави:

  • виховна година «22 вересня – День партизанської слави» (5-11 класи, класні керівники);
  • усний журнал «Сторінками партизанської слави» (5 клас, Дячук Н.Я.);
  • тематичний урок «Подвигу жити вічно»;
  • оформлення книжкової виставки «Поки горить свіча – не згасне пам’ять»;
  • Відеоекскурсія національним військово-історичним музеєм України в Києві https://www.youtube.com/watch?v=rg3CzB8A-qo; (8-А клас, Суляк Н.Я.);
  • урок звитяги «Партизанська слава» (10 клас, Пройдакова Ж.Т.)

День волонтерів, заходи:

  • відкритий виховний захід. Круглий стіл «Волонтери – люди доброї волі» (11 клас, Кирилюк О.І.);
  • година спілкування «Поспішайте творити добро» (8-А клас, Суляк Н.Я.);
  • дискусія «Чи можуть існувати права людини без відповідальності людини» (9 клас, Михайлик Л.В.);
  • книжкова виставка, при свячена волонтерській діяльності «Волонтери врятують світ» (Давиденко К.В.)

День Збройних сил України, заходи:

  • година мужності «Герої завжди поміж нас» (10 клас, Пройдакова Ж.Т.);
  • спортивно-розважальні змагання «За честь, за славу рідної землі!» (5-6 класи, Дячук Н.І., Рудейчук Д.М.);
  • виховна година «Історія ЗСУ» (11 клас, Кирилюк О.І.);
  • урок звитяги «Українська армія: від заснування до сьогодення» (10 клас, Пройдакова Ж.Т.).

Педагогічний колектив школи проводив значну роботу з правового та морального виховання учнів. Вчителі на уроках і виховних годинах прищеплювали повагу до Конституції України, державних символів, прав і свобод громадян.

Адміністрацією закладу та класними керівниками проводиться робота з батьками та учнями щодо попередження правопорушень серед  неповнолітніх: відвідування сімей удома, профілактичні бесіди з питань навчання та виховання учнів. Практичний психолог школи індивідуально працює з батьками та учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги, з ними проводиться робота щодо корекції поведінки дітей.

З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності,  педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. На постійному контролі перебуває шкільна документація (книги обліку відсутніх, класні та електронні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), проводяться рейди контролю за відвідуванням, за наслідками проведеної роботи зроблено детальний аналіз стану відвідування учнями школи, у кінці семестру та року видано відповідний наказ по школі.

Протягом 2022/2023 н.р. у закладі освіти активно продовжувала роботу Рада профілактики правопорушень та бездоглядності. Відбулося засідання ради, на яких розглядалися питання порушення Статуту школи, відвідування навчальних занять, робота класних керівників щодо попередження жорстокості та насильства над дітьми, розгляд конфліктних ситуацій. Батькам були надані рекомендації щодо виховання та навчання дітей, організації вільного часу. Заклад освіти підтримує тісний зв'язок з правоохоронними органами, представники яких проводять профілактичні бесіди зі школярами.

Для успішного попередження та протидії насильству важливу роль відігравала робота психолога. У 2022/2023 навчальному році проводилися заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв'язання конфліктів.

Впроваджувались і проводились наступні види робіт: проведення вхідного та вихідного анкетування з метою діагностики обізнаності учнів щодо проявів насильства та виявлення випадків булінгу; діагностика психологічної атмосфери, системи взаємостосунків між однокласниками; спостереження під час освітнього процесу, у позаурочний час; індивідуальна або групова психологічно-корекційна робота з учасниками конфліктів; з учнями, що потребують підвищення самооцінки, розвиток самоконтролю та здатності до саморозвитку зниження рівня тривожності, зниження рівня агресії, розвиток навичок комунікації, допомоги при адаптації та подолання важких станів і переживань тощо.

Встановлення і підтримка відкритих стосунків між школою і батьками є запорукою сприяння розвитку батьківських ініціатив у попередженні та подоланні булінгу серед дітей. Тому в нашому закладі протягом 2022/2023  навчального року проводилася просвітницька робота з батьками щодо уникнення та розпізнавання насильницької поведінки до дитини/дитиною, допомоги дитині в разі проявів булінгу. Основні форми роботи з батьками щодо протидії булінгу: проведення індивідуальних консультацій(онлайн) – форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцем психологом допомоги батькам з різних проблем родинного виховання, включення питання запобігання та протидії булінгу до порядку денного батьківських зборів.

Питання щодо збереження життя та здоров'я учнів, попередження проявів булінгу,  відповідальності батьків           за виховання дітей, розглядалися на засіданнях МО класних керівників, на педагогічній раді «Булінг у закладі освіти: запобігання цькуванню в освітньому середовищі» (Протокол № 7 від 25.01.2023 року), на нарадах при директорові, на загальношкільних та класних батьківських зборах. Класними керівниками були проведені заходи:

  1. Заняття з батьками «Протидія булінгу», виховні заходи на тему «Життєві цінності особистості», «Школа друзів та подруг», «Повага до себе та інших», «Коло насилля», «Твоя безпека в соціальних мережах», «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного», «Світ має бути без насилля», «Безпечна школа», «Як боротися з булінгом» (Кирилюк О.І.).
  2. Анкетування «Попередження булінгу», круглий стіл « Моя поведінка в конфлікті», перегляд відео «Ти і поліція. Булінг у школі», дебати «Безконфліктне спілкування у нашому житті», тренінг «Толерантність – найважливіша умова злагоди в колективі» (Пройдакова Ж.Т., Михайлик Л.В.).
  3. Конкурс «Чим ми схожі», «Гарячий стілець», метод «Скринька довіри» (Рудейчук Д.М.).
  4. Тренінги «Як відстояти себе?», «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків» (Тащук О.Б.).
  5. Години спілкування на тему: «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» (Цікал М.Д.).

З 25 листопада по 10 грудня проходив тиждень в рамках  Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». Метою проведення є привернення уваги громадськості до актуальної для українського народу проблеми подолання насильства в сім’ї, щодо жінок, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми. Було проведено ряд заходів: тренінг «Торгівля людьми, насильство в сім'ї – злочин проти людини» (Пройдакова Ж.Т., 10 клас); переглянуто серію із 6-ти навчальних відеоуроків батькам та вчителям «Батьківство в епоху цифрових технологій» (Суляк Н.Я.); відеоролик «Розкажи дорослому, якому довіряєш» (Рудейчук Д.М., 6 клас); виготовлено інформаційний буклет «Що таке насилля?» (Кирилюк О.І., 11 клас); виставку малюнків «Світ без насильства очима дітей» (1-4 класи, класні керівники); відеоролик «Склади свій пазл» про права та обов’язки дітей (Дячук Н.І., 5 клас); години спілкування: «Обов’язки чоловіка і жінки в суспільстві» (25 листопада - Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства над жінками) (Цікал М.Д., 8-Б клас);  з нагоди Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом за темою «СНІД – загроза для людства. «Обери життя» та «Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай» (Михайлик Л.В., 9 клас).

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей, задля пропаганди принципів терпимості та розвитку толерантних настанов усіх учасників освітнього процесу з 16 по 20 листопада в нашій школі проходив Тиждень толерантності. Протягом тижня психологом для учнів 1-4 класів проведені розвиваючі заняття «Крокуємо у світ толерантності»,  «Виховуємо толерантність», «Ми різні, але разом», для учнів 5-6 класів –  тренінгове  заняття «Толерантність в колективі». Для учнів 8-А класу було проведено круглий стіл «Толерантність врятує світ», під час якої всі мали змогу поділитися своїми думками щодо рис, якими повинна володіти  толерантна людина та гарними справами, що робить людину толерантною.

Велика увага в школі приділяється естетичному вихованню учнів. Протягом  2022/2023 н.р. організовувалися різноманітні заходи, які формували в учнів естетичні погляди, смаки, почуття прекрасного, розкривали нові таланти: виставка композицій «Осінній вернісаж», привітання до Дня вчителя, привітання до Дня Святого Миколая, виставка новорічних композицій.

З метою організації змістовного дозвілля учнів, їх творчого, інтелектуального, фізичного та духовного розвитку організовано роботу щодо залучення учнів до  занять в шкільних та позашкільних гуртках, які дають змогу виявити творчі здібності учнів.

Протягом навчального  року учні школи приймали участь у районних та обласних заходах, конкурсах, проєктах:

  • у районному конкурсі «Буковинська зіронька» – Романюк Анастасія – ІІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Кадар Ольга – І місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Куфлик Емілі-Марія - І місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Катрюк Анастасія – ІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Скрипничук Артем – ІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Кадар Ольга – ІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Зайцев Артур – ІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Блищук Андрій - ІІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Кадар Анна – ІІІ місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Фокшек Владислав – ІV місце;
  • у районному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Олійник Соломія – ІV місце;
  • в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Куфлик Емілі-Марія – диплом І ступеня;
  • в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Новорічна композиція» – Кадар Ольга – диплом ІІ ступеня;
  • в обласному етапі виставки-конкурсу «Галерея мистецтв» у номінації «Образотворче мистецтво» за темою «Ми з України» – Гуцуляк Аліна – ІІ місце;
  • у флешмобі до Всеукраїнського дня вишиванки «Вишиванка – код нації»;
  • у Всеукраїнській акції благоустрою «За чисте довкілля».

В закладі освіти діяло 9 гуртків за інтересами, а саме:  «Джура», «Художня обробка деревини», «Загальна фізична підготовка», «Пізнаємо рідний край», «Вокальне мистецтво», «Дівочий хоровий спів», «Юні охоронці природи», «Фольклористика», «Читаємо, розуміємо, творимо». 135 із 204 учнів школи відвідували гуртки за інтересами, це становить 66 % від загальної кількості дітей.

У школі створено систему виховання здорового способу життя, яка сприяє розвитку фізичних якостей учнів. Велика увага приділяється питанню організації спортивно-масової роботи. При школі діє  секції «Футбол» та «Легка атлетика» від ДЮСШ та секція «Бокс» від ФСТ «Україна» та «Уроки плавання».

У вересні у школі проходив Олімпійський тиждень. Усі учні школи взяли участь у проведенні змагань. План проведення передбачав різні спортивні заходи в залежності від вікових особливостей дітей.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі вчителів.

Питання виховної роботи заслуховувалися на нарадах при директорі, засіданні педагогічної ради школи («Булінг у закладі освіти: запобігання цькуванню в освітньому середовищі», Протокол №7 від 25.01.2023 року).

Працювала бібліотека закладу. Завідуюча бібліотекою у рамках Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек «У нас єдина мета – Україна свята, нездоланна ніким і ніколи» організовувала та проводила літературні ігри, бесіди, години мужності, опитування, презентацію книги. Постійно готувалися книжкові виставки до певних історичних та святкових дат. Інформація про проведені заходи розміщувалася в соціальних мережах закладу.

Здійснювалися заходи щодо ефективності кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників. Затверджено структуру методичної роботи, перспективний план підвищення кваліфікації, проведено атестацію педагогічних працівників та заходи щодо залучення педагогів до участі в І етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2023».

Виконувалися заходи, що забезпечують організацію освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці, а саме розроблено та оприлюднено на сайті закладу освітні програми, встановлено скриньку для збору пропозицій учасників освітнього процесу, розроблено та затверджено структуру навчального року, організовано роботу комісії з академічної доброчесності.

Налагоджено співпрацю між учасниками освітнього процесу. Проводилися зустрічі класних керівників з учителями, які викладають в закріпленому класі. Класні керівники відвідували навчальні заняття своїх учнів. Створено онлайн-спільноти у мережі Viber класного керівника та батьків, педагогічних працівників кожного класу, учнів та вчителів-предметників тощо. Запрошувалися батьки для консультацій, співбесід щодо організації навчання дітей. Проведено тиждень сім'ї (березень 2023).

Діяльність педагогічного колективу школи в 2022/2023 навчальному році була спрямована на розвиток творчого потенціалу особистості, створення сприятливих умов для навчання і виховання учнів. Через воєнний стан школярі взяли участь лише в І етапах Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів та мовно-літературних конкурсів.

У 2022/2023 навчальному році свідоцтво про здобуття базової загальної середньої освіти отримали 19 учнів. Свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти видано 21 здобувачу освіти. З них двоє з відзнакою за високі досягнення у навчанні і нагороджені золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні». П’ятеро випускників нагороджено Похвальною  грамотою  «За  особливі досягнення у вивченні окремих  предметів».

У закладі освіти впроваджується інноваційна діяльність.

У цьому році учасники освітнього процесу відновили активну участь у Всеукраїнському проєкті «Школа сприяння здоров`я», у рамках реалізації якого проведено тиждень здоров'я, тиждень здорового харчування «Правильне харчування – запорука міцного здоров'я».

Восени 2022 року учні закладу долучилися до благодійного освітнього проєкту Flowers4school, спрямованого на озеленення українських шкіл від асоціації квіткових виробників Нідерландів. Отримали коробку з цибулинами квітів та висадили на клумбах близько 500 цибулин квітів тюльпанів, нарцисів, гіацинтів, крокусів. Навесні подвір’я закладу заквітло різноманіттям первоцвітів.

Протягом 2022/2023 навчального року у закладі проводилися заходи, спрямовані на формування негативного ставлення до корупції – тест-вікторина, бесіди, засіданні «круглого столу», онлайн-виставка малюнків.

У штатному розписі закладу є 18 годин гурткової роботи.

Встановлено кнопку виклику поліції у разі надзвичайної ситуації у закладі. Плануються поточні ремонти окремих навчальних кабінетів.

Разом з тим, ряд заходів річного плану роботи з об'єктивних причин не виконано. Через воєнний стан не виділялися кошти на заходи щодо облаштування території та приміщення закладу з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування: не встановлена кнопка виклику на вході закладу, у поточному навчальному році не придбано дидактичні засоби для дітей з ООП. Крім того, не встановлено блискавкозахист, не завершено ремонт санвузлів, не проведено ремонт їдальні, заміну дверей тощо.

 

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ РІЧНИЙ ЗВІТ →